Op werkdagen voor 23:30 besteld, morgen in huis*

Gratis verzending vanaf € 50,-

14 dagen bedenktijd

Van kantoor naar thuiswerkplek

Door de coronacrisis werken we sinds maart 2020 massaal thuis. Langzaamaan worden de eerste effecten van het thuiswerken zichtbaar. Marktonderzoeksbureau DirectResearch deed in augustus 2020 onderzoek onder 1026 werkende mensen. Bij de helft van de respondenten is de werksituatie veranderd als gevolg van de coronacrisis. Maar wat is de impact van zo’n sterk veranderde werksituatie?

Technologie

Technologie is belangrijk om thuis te kunnen werken. Ook dit blijkt uit het onderzoek. Een groot deel van de respondenten (67%) geeft aan dat technologie enorm belangrijk is om hun werk te kunnen doen. Daarnaast gebruikt 53% nu ook veel meer technologie dan voorheen. Zo gebruiken zij bijvoorbeeld niet alleen hun laptop en een monitor, maar ook extra apparatuur zoals een webcam en headset om te kunnen videobellen.

Ook is de juiste soft- en hardware enorm belangrijk. Uit het onderzoek blijkt dan men over het algemeen (81%) erg tevreden is over de manier waarop hun werkgever omgaat met het aanbieden van de juiste soft- en hardware en de ondersteuning daarvan. De ondervraagden benoemen de volgende hulpmiddelen waarvan zij vinden dat een werkgever deze moet verzorgen om thuis aan de slag te kunnen:

  1. Laptop (57%)
  2. Software voor videobellen (51%)
  3. Muis, toetsenbord, headset etc. (48%)
  4. Monitor (42%)
  5. Internetverbinding (29%)
  6. Printer (26%)
  7. Bureautafel (25%)
  8. Scanner (10%)
  9. Kopieerapparaat (10%)
  10. Stabureau (9%)

Toekomst

Uit het onderzoek van DirectResearch blijkt dat 63% van de ondervraagden ook voor de coronacrisis thuiswerken al zag als de toekomst. De pandemie heeft er alleen voor gezorgd dat het wat sneller is gegaan. Een groot deel van de werkende (67%) wil ook graag in de toekomst thuis blijven werken.

Van de ondervraagden voelt 49% er iets voor om na de coronacrisis zo’n twee tot drie dagen thuis te werken. Toch hoopt ook de helft van de ondervraagden dat de kantooromgeving weer wordt zoals voorheen.

Hoe het in de toekomst ook mag lopen, als werkgever is het van belang om de juiste apparatuur te leveren zodat uw werknemers zorgeloos vooruit kunnen in deze tijd. Wilt u meer informatie of hulp bij het aanschaffen van de juiste apparatuur? Neem dan contact op met Paradigit Zakelijk via zakelijk@paradigit.nl of bel naar 040 – 309 0021.